10 gezonde bites voor kids tijdens autovakantie

 gezonde bites voor kids tijdens autovakantie
Uit recent onderzoek blijkt dat wel zes miljoen Nederlanders deze zomer met de auto op vakantie gaan. Daarvan neemt de helft zijn eigen eten en drinken mee. Maar wat wordt er tijdens de reis gegeten? Een tussendoortje of lunch hoeft niet altijd moeilijk of ongezond te zijn. Hier hebben we 5 tips voor lekkere, gezonde en gemakkelijke bites om tijdens een autoreis mee te nemen op vakantie.

1. Snackgroenten; zoals tomaatjes, stukjes komkommer, kleine worteltjes of repen paprika. Deze zijn lekker met bijvoorbeeld hummus.

2. Fruit: appels, bananen, pruimen, perzikken, druiven etc, hiermee zit je altijd goed.

3. Popcorn: een beter alternatief voor chips als je kiest voor degene met weinig zout. Popcorn heeft weinig vet en veel gezonde voordelen.

4. Zelfgemaakte smoothies: maak de avond voor vertrek een gezonde smoothie van fruit en vries ze in. Op deze manier blijven de smoothies voor een langere tijd koel.

5. Handje vol noten; noten of gedroogd fruit zijn goede vervangers voor snoep. Ze zitten vol proteïnen, geven een vol gevoel en bovendien zijn ze gezond.

6. Cheestring stripkaas; kaas die je kunt afpellen! Mild van smaak en op natuurlijke basis, goed voor de kids dus.

7. Proteïne of Granola repen.

8. Zelfgemaakte sandwiches of wraps: kies voor een sandwich met pindakaas of kaas, of een wrap met bijvoorbeeld kipfilet, roomkaas en sla.

9. Rijstwafels: vult lekker en gezond.

10. Drinken: water en ongezoet, vers vruchtensap mag natuurlijk niet vergeten worden!

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten