10 motivatie tips die je helpen op de sportschool

Trainen is niet altijd gemakkelijk, zelfs als het een gewoonte is geworden. Er is toewijding voor nodig om de deur uit te gaan en naar de sportschool te gaan, ook al wil je het eigenlijk niet. De sleutel voor motivatie is resultaat. We hebben hier 10 gemakkelijk motiverende tips om je te helpen op de sportschool.

1. Stel een doel en herinner je jezelf er constant aan.

2. Maak een schema, hiermee bereidt je je mentaal voor en weet je wat je te wachten staat.

3. Stel kleine, persoonlijke uitdagingen. Hier haal je veel voldoening uit.

4. Kies oefeningen die je leuk vindt. Als je niet van de loopband houdt, kies dan voor de roeimachine of de crosstrainer, bijvoorbeeld.

5. Volg je vooruitgang. Veel mensen verliezen hun motivatie om naar de sportschool te gaan, omdat ze geen onmiddellijke veranderingen zien. Daarom is het zo belangrijk om je voortgang bij te houden, ook de kleine beetjes.

6. Beloon jezelf. Kleine beloningen kunnen je helpen om betere train gewoontes te ontwikkelen. Misschien heb je wel een nieuw paar fitness schoenen nodig of een nieuw setje.

7. Praat jezelf er doorheen. Herinner jezelf er altijd aan waarom je in de eerste plaats bent begonnen met trainen. Wat de reden ook is, zeg tegen jezelf dat je waarschijnlijk spijt zult krijgen als je een trainingsdag over slaat. Wees je eigen motivator.

8. Leg de lat niet te hoog. Op dagen dat naar de sportschool gaan voelt als een onoverkomelijke uitdaging, vraag niet teveel van jezelf. Zeg tegen jezelf dat je alleen je kleding aan hoeft te doen en naar de sportschool te gaan, maar niet hoeft te trainen. Als je eenmaal op de sportschool bent zal je waarschijnlijk toch beginnen met trainen.

9. Wissel regelmatig je workout routine. Elke keer op dezelfde manier trainen zorgt voor verveling. Dus zorg ervoor dat je varieert met oefeningen en/of herhalingen.

10. Huur een pro. Als al het andere faalt, zorg dan voor professionele hulp om je te motiveren. Het inhuren van een personal trainer heeft vele voordelen. Hij maakt een persoonlijke workout plan en geeft je ook elke keer de push die je nodig hebt.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten