10 snelle tips om je stemming te verbeteren

Het is niet eenvoudig om optimistisch te zijn wanneer de kleine hobbels van het leven, je gemoedstoestand en stressgevoelens gemakkelijk kunnen doen stijgen. Gelukkig zijn er veel kleine dingen die je kunt doen om je stemming te verbeteren. Probeer onze 10 snelle tips om je in een mum van tijd gelukkiger en kalmer te voelen.

1. Lach. Misschien moet je jezelf dwingen om te lachen. Maar oefen met lachen terwijl je met mensen praat. Het maakt je toegankelijker en helpt je humeur te verbeteren. Lachen is nog beter voor het verbeteren van de stemming. Zoek op YouTube naar korte video’s waar je om kunt lachen.

2. Plan een paar lunch- of dinerdates. Bel een paar vrienden, familieleden of collega’s en plan een lunch- of dinerdate. Iets hebben om naar uit te kijken, kan je stemming verbeteren.

3. Oefen mindfulness. Het basisprincipe van mindfulness is om niet stil te staan ​​bij het verleden en de toekomst. Boos blijven over een gebeurtenis uit het verleden of je zorgen maken over een toekomstige gebeurtenis kan kostbare uren van je leven echt verspillen. Vertel jezelf dat niets echt verandert, ongeacht hoeveel je denkt over het verleden en, in veel gevallen, de toekomst. Forceer jezelf om in plaats daarvan rustig en positief te denken.

4. Eet een paar stukjes pure chocolade. Het eten van slechts een paar stukjes pure chocolade (meer dan 70% cacao) kan de stresshormonen cortisol en catecholamines in je bloedbaan verlagen, wat leidt tot minder angst en zorgt voor een geluksgevoel.

5. Drink warme of koude groene thee. Groene thee bevat theanine, wat een kalmerende werking op je lichaam heeft.

6. Stel vragen. Geïnteresseerd zijn in andermans leven kan helpen om depressie te verlichten. Vraag de mensen die je tijdens je dag tegenkomt vragen over wat ze het afgelopen weekend hebben gedaan, hoe hun kinderen het doen of waar ze mee bezig zijn. Zelfs als je niet echt geïnteresseerd bent in wat ze zeggen, zal juist dit gedrag hersenactiviteit creëren die vergelijkbaar is met echte nieuwsgierigheid.

7. Complimenteer anderen. Als je aardig bent voor anderen, bijvoorbeeld door ze te complimenteren, verbetert dit meestal hun humeur, maar het kan ook de jouwe verbeteren. Dus vind iets leuks te zeggen tegen mensen met wie je praat. Dragen ze een leuk shirt of een ketting? Zien ze er gelukkig uit? Vertel het ze.

8. Vermijd omgang met negatieve mensen. Negativiteit is besmettelijk. Uitgaan met iemand die depressief is of gewoon een norse persoon is, kan je ook negatief en humeurig maken. Vind vrolijke mensen om mee te praten en mee om te gaan. Vrolijke mensen kunnen sommige van hun positieve ideeën aan je doorgeven.

9. Verdeel je langetermijndoelen in kleinere doelen. Stel een doel in voor de dag of de week. Kleine doelen die je gemakkelijk kunt bereiken. Wanneer je een doel bereikt, zal je humeur verbeteren.

10. Koop een lichtbak. Slecht humeur kan het gevolg zijn van SAD (een gemoedstoestand die onder invloed van de wisseling van seizoenen verstoord raakt). SAD wordt gekenmerkt door depressie, angst, prikkelbaarheid en slaapstoornissen als reactie op slecht weer en gebrek aan zonlicht. Lichtbakken zijn ontworpen om SAD te behandelen, zowel ernstige als milde gevallen, en de stemming van de meeste mensen verbetert na slechts een paar blootstellingen.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten