De 7 meest verslavende voedingsmiddelen en hoe je stopt met ze te eten

Het is niet jouw verbeelding. Er zijn voedingsmiddelen die je een enorme dosis plezier bezorgen en er voor zorgen dat je vanaf het allereerste hapje meer wilt, waardoor het erg moeilijk is om te stoppen met eten zodra je begint. Dat komt omdat ze de juiste combinatie van geraffineerde koolhydraten zoals witte bloem, suiker en toegevoegd vet bevatten om een ​​grote glycemische lading te leveren – een bloedsuikerspiegel in je systeem, die het beloningscentrum van je hersenen triggert en ervoor zorgt dat je meer wilt. Kun je die zak chips niet neerleggen? Dit is waarom het onmogelijk lijkt om te stoppen met het eten van bepaald voedsel.

Pizza
Hoe meer verwerkt de pizza is, hoe erger het is. Probeer pizza te eten met hele, verse ingrediënten en doe rustig aan met de kaas, want deze is goed verwerkt. Probeer indien mogelijk een minder verwerkte korst te gebruiken.

Chocola
Om minder chocola te eten, is donkere chocolade beter. Melkchocolade bevat veel vet, dus probeer donkerdere chocolade te eten. Het kan in eerste instantie bitter smaken, maar na een tijdje, als je je smaak aanpast, is dat niet het geval, en de melkchocolade zal dan te zoet smaken!

Koekjes
Het is gewoon te moeilijk om koekjes ​​te vinden die geen verslavende ingrediënten hebben. Je kunt ze het beste zelf bakken omdat je de ingrediënten kunt bepalen en de suiker kunt vermijden.

Chips
Chips zijn in hoge mate verwerkt. Ze zijn ook zout en luchtig, dus ze geven je niet alleen een aangename rush, maar vullen je ook niet echt, dus je blijft ze gewoon opeten. Op zoek gaan naar een zoutarme soort, kan je consumptie beperken.

Ijs
Kleine porties zijn hier de sleutel, dus koop kleine bakjes in plaats van grote of meer. Nog beter is om niets te kopen en naar de winkel te gaan als je er trek in hebt. Op die manier, als je trek hebt, moet je je aankleden, op de fiets stappen en daarheen rijden om het te halen, in plaats van gewoon naar de keuken te lopen en de vriezer te openen. Beter nog, maak je eigen gezonde alternatief.

Taart
Je kunt geen taart eten zonder de neiging te hebben om meer te eten. Voor deze is het een kwestie van je blootstelling beperken en leren nee te zeggen.

Patat
Patat zal altijd verslavend zijn, en dat is het punt. Voor frietjes die gemakkelijker in redelijke hoeveelheden te eten zijn, moet je op zoek gaan naar een minimale verwerking en minder toegevoegd vet.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten