Eenvoudige manieren om iets nieuws over jezelf te ontdekken

Echte verandering is meestal een interne taak. Vanaf de binnenkant kun je dichter bij jezelf komen en dingen ontdekken die je nooit hebt gekend – dingen die misschien niet zo voor de hand liggend zijn. Met deze eenvoudige manieren leer je nieuwe dingen over jezelf ontdekken.

1. Zoek uit wat je gelooft.
Neem de tijd om te onderzoeken wat je gelooft, niet wat je hebt geleerd om te geloven, of wat je moet geloven, maar wat je gelooft als je alleen bent.

2. Herken je wake-up calls.
Kijk terug zonder spijt over je break-ups en mislukkingen, en herken ook de stillere gesprekken. Hoe reageerde je? Wat is je patroon van het omgaan met je wake-up calls? Onderneem je actie? Negeer ze volledig? Probeer je te veranderen maar val je terug in oude gewoontes? Let hierop en hoe je reageert. Geen oordeel, alleen opmerken.

3. Schrijf op waarom. Wat wil je diep van binnen?
Verandering gaat niet van de ene op de andere dag. Het kan jaren duren, dus je moet je hart erin stoppen. Waarom wil je veranderingen aanbrengen? Waarom wil je dat dingen eenvoudiger worden? Schrijf al je wensen op en houd ze voor en als een constante herinnering en versterking.

4. Probeer een yogales.
Bezoek een lokale yogastudio en volg een les. Dit geldt ook voor beginners en meer gevorderden. Besteed aandacht aan de lessen die je kunt nemen in je dagelijks leven. Wat er op de mat gebeurt, is maar een klein onderdeel van yoga. Je kunt dit op elk moment doen, waar je ook bent.

5. Zoek een beetje standvastigheid.
Ga terug of ga iets dieper om die magische plek te vinden tussen gemak en inspanning. Dingen vloeien hier vrijer.

6. Merk op wanneer je vergelijkt.
Dit is waarom vergelijken niet werkt. We vergelijken ons begin meestal met het einde of onze binnenkant met de buitenkant. Dit is niet eerlijk vergelijken. Als je jezelf, je leven of je werk op basis van vergelijking meet, overweeg dan wie je bent en wat je te bieden hebt zonder te meten met anderen. Vraag je hart hoe vergelijken jou heeft geholpen. Als het niet zo is, laat het gaan.

7. Laat los.
Ontspan je tenen. Maak je kaak open. Laat je grip los. Stop met proberen alles en nog wat te beheersen. Als je denkt dat je niet kunt loslaten, zucht en probeer het later opnieuw.

8. Eet groen.
Voeg iets groens toe aan je bord bij elke maaltijd. Spinazie, een salade of maak een groene smoothie. In het begin kan het raar aanvoelen om groen te eten voor het ontbijt, maar later zul je merken hoe energiek je wordt.

9. Geef prioriteit aan slaap.
Herontwerp je slaapkamer en zorg voor zeven tot negen uur slaap. Houd je slaapruimte koel en donker en vrij van tv, digitale apparaten en afleiding van het werk.

10. Maak een wandeling.
Beweeg elke dag, bij voorkeur buitenshuis. Doe iets dat je niet wilt doen, zodat je de dingen kunt doen die je wilt doen. Deze dingen zijn meestal dingen die je eerder hebt overwogen, maar die je hebt uitgesteld of volledig hebt afgeschreven. Ga terug. Probeer ze.

12. Luister naar je hart.
Neem vijf of tien minuten, of zoveel minuten als je elke dag kunt besteden en leg je handen op je hart. Dit kan je eerste stap zijn om eindelijk jezelf voorop te stellen. Hierdoor onthoudt je wie je bent. Als je wilt luisteren, zal je hart helpen.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten