Met deze tips herken je een emotionele verbinding met eten

Veel mensen hebben als goed voornemen voor het nieuwe jaar gewicht verliezen, maar de meesten houden het niet vol. De meeste mensen richten zich namelijk bijna volledig op de fysieke aspecten van gewichtsverlies, zoals dieet en lichaamsbeweging, maar het emotionele component aan voedsel wordt door de overgrote meerderheid van de mensen gewoon over het hoofd gezien, en kan snel de inspanningen saboteren. Onderstaande tips kunnen je helpen de emotionele verbinding die je eventueel hebt met voedsel te herkennen:

-Houdt een dagelijkse dagboek bij over je eten en je humeur, en kijk naar ongezonde patronen.

-Herken voedingsmiddelen die je een goed gevoel geven en schrijf op waarom je ze eet. Roepen ze een herinnering op of verlang je ernaar omdat je stress hebt?

-Voordat je een snack of een maaltijd neemt, vraag jezelf af: Eet ik dit omdat ik honger heb? Als het antwoord nee is, zoek dan naar je motief.

Het doel is om emotie weg te nemen uit eten en voedsel te zien als voeding, niet als een beloning of copingmechanisme.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten