Tien tips om je buik strakker te maken!

Als je net als de meeste vrouwen bent, dan is vet op je buik, het grootse probleem en gewoonlijk het laatste waar je aan werkt. Als vrouwen verzamelen we namelijk vooral vet op de buik. Het is niet makkelijk om een strakke buik te krijgen en in sommige gevallen zelfs onmogelijk, maar door te trainen kan je je buikspieren versterken en een sexy buik krijgen. Volg deze tips;

1. Train elke week een andere buikspiergroep, je bovenste buikspieren, onderste buikspieren, je schuine buikspieren. Dit is effectief om je buikspieren uit te dagen wat het resultaat versnelt.

2. Als je je buikspieren traint, focus dan je aandacht op het gebied dat je aan het trainen bent. Als je je niet focused op wat je doet is het makkelijk om andere spieren te belasten. Als je bv. je nek gebruikt, zullen je buikspieren niet strakker worden.

3. Oefen de juiste ademtechniek als je aan het trainen bent. Adem altijd uit als je je inspant. Dit vermindert de innerlijke druk waardoor je je geheel kan richten op je buikspieren.

4. Hoeveel buikspieroefeningen je ook doet je zult er niets van merken als je teveel vet hebt. De buik houdt veel vet vast dus probeer wat vet te verbranden.

5. Foute eetgewoonten zijn net zo slecht. Vervang zout, zoet en vet voor verse groenten en fruit, en drink veel water. Door ijskoud water te drinken zal je meer calorieën verbranden als je lichaam het opwarmt. Eet dus gezond en neem minder calorieën.

6. Vermijd alcoholische dranken. Ze worden geassocieerd met het vermeerderen van cortisol, een hormoon wat vet rond de buik schijnt te bevorderen.

7. Om extra calorieën te verbranden moet je op zijn minst 2 keer per week aan aerobics doen of gaan hardlopen. Als je daarnaast regelmatig cardiooefeningen doet, kan het helpen extra vet te verbranden, en laat het de spieren zien die je hebt opgebouwd met de buikspieroefeningen.

8. Als je het extra vet hebt verloren en je ziet nog steeds geen goed gevormde buikspieren, verhoog dan het aantal oefeningen. Als je bv. eerst 20 deed, doe er dan nog 10 of 20 extra, maar houd in gedachten dat 20 goed uitgevoerde oefeningen beter zijn dan 50 slappe oefeningen.

9. Om de ene dag trainen is goed, maar als je vaker wilt trainen is dat natuurlijk beter. Je buikspieren kan je namelijk niet overbelasten tenzij je gewichten gebruikt.

10. Als laatste, train je buikspieren de gehele dag door, door ze simpel goed samen te spannen wanneer je bv. zit, loopt, fietst etc. Je buikspieren bewust inhouden kan je rug versterken en helpt je je hele middensectie plat te maken.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten