8 tips om overeten tijdens kerst te voorkomen

De feestdagen zorgen ervoor dat we overmatig eten en kilo’s aankomen, gemiddeld zijn dat er 2,5 kilo per persoon. Daarom hebben we hier acht tips om nog steeds lekker te eten, maar dan wel zo gezond mogelijk.

1. Suiker: Weg met zoete lekkernijen en kies voor alternatieven die minder calorieën bevatten.

2. Trainen: Vergeet een film marathon of spelletjes dag en maak een wandeling met de familie. Met een stevige wandeling van een half uur verbrandt je 200 calorieën.

3. Gluten: Omarm glutenvrije opties. Gluten hebben een positief effect op de spijsvertering, de stemming en het algemeen welzijn.

4. Slaap: Zeg nee tegen feesten tot de late uurtjes. Ga op tijd naar bed dat is goed om je gezondheid en welzijn te verbeteren.

5. Alcohol: Zorg dat je de volgende dag geen kater hebt en ook geen onnodige calorieën naar binnen krijgt, door over te schakelen op alcohol vrije cocktails.

6. Kalkoen: Omarm traditie en maak een heerlijke kalkoen klaar voor het kerstdiner. Het is slanker dan andere vleessoorten, rijk aan eiwitten, van nature glutenvrij en heeft een laag verzadigd vetgehalte, waardoor het de perfecte keuze is.

7. Desserts: Sla het dessert over of neem een klein stukje lekkers. Nog beter is als je een dessert van vers fruit serveert. Lekker gezond!

8. Ontbijt: Laat croissants en wit brood achterwege en kies voor speltbrood, gerookte zalm en gepocheerde eieren of een kom stevige pap.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten