Zes gezonde snack strategieën

Hoe kan je ervoor zorgen dat snacken je gezonde eetgewoonten niet ondermijnd, om niet te vergeten gewichtscontrole? Probeer onderstaande tips.

Sla geen maaltijden over. Het overslaan van maaltijden lijkt misschien een goede manier om calorieën te verminderen, maar in feite maakt dit je later zo hongerig dat je kwetsbaar bent voor het verslinden van mega-porties snacks om je lichaam te voorzien van gemakkelijk foute suikers.

Houd junkfood weg van huis. Als je dingen ziet liggen in je voorraadkast, dan zal je ze vroeg of laat gaan eten. Als je geen junkfood in huis hebt, zal het je niet in verleiding brengen, dus koop het niet. Immers, je kan niet eten wat er niet is. Of als iemand anders in je huishouden chips of andere ongezonde snacks heeft, zet ze ze uit het zicht.

Snack mindfull. Probeer niet te snacken terwijl je iets anders doet, zoals surfen op het web, tv kijken of werken. In plaats daarvan stop een paar minuten met wat je doet en let op je snack. Het nuttigen van een blokje chocolade kan meer bevredigend zijn dan een hele chocoladereep.

Neem gezonde snacks mee. Denk eraan en houdt altijd een kleine zak gezonde snacks in je tas of in je auto. Als je een gezonde snack bij de hand hebt – bij voorkeur een die je echt lekker vindt – zul je niet wanhopig zijn om koekjes vol calorieën te kopen bij een tankstation of op kantoor.

Herken honger. Voordat je een snack neemt, vraag jezelf af: “Heb ik echt honger?” Veel van ons zien emoties, zoals stress en vermoeidheid, voor honger. Als het antwoord ja is (je maag voelt hol, je hoofd voelt licht), zorg ervoor dat je geen honger met dorst verwart. Drink een groot glas water, wacht dan 10 tot 15 minuten. Als je nog steeds honger hebt, neem je een gezonde snack.

Ken je hunkeringen. Als je wilt snacken, maar geen honger hebt, ga je verlangens dan tegen op een psychologisch niveau. Vraag jezelf hoe je voelt. Eenzaam? Verveeld? Gestressed? Stel jezelf dan de volgende vraag: Zal ​​voedsel dit probleem oplossen? Het antwoord is altijd nee. Het eten van een koekje bijvoorbeeld, zal het probleem waarover je je zorgen maakt niet oplossen. Ga even een blokje om wandelen, doe een paar stretches, zet wat muziek op, of kies een andere simpele activiteit die je kan afleiden of je stemming kan stimuleren. Dan als je nog steeds wilt eten, prima. Eet dan maar een klein beetje en geniet ervan.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten