Zo kies je de juiste personal trainer

Veel mensen willen graag trainen, maar weten niet de juiste trainingsroutine die geschikt is voor hen te kiezen. Het resultaat is vaak verwondingen of verveling – die beide leiden tot minder fysieke activiteit in plaats van meer. Een personal trainer kan een geweldige aanwinst zijn om een ​​trainingsroutine te starten, nieuwe intensiteitsniveaus te bereiken en je verantwoordelijk te houden voor voldoende lichaamsbeweging. Trainers zijn echter niet one size fits all en het is belangrijk om te weten hoe je de juiste keuze voor jou kunt maken. Hieronder wat tips voor het kiezen van de juiste personal trainer.

Ondervraag kandidaten op een hardnekkige manier. Wees niet bang om je te verdiepen in de achtergrond, referenties en klanten van een potentiële trainer. Ken ook je eigen fitnessdoelen – is het gewicht verliezen of moet je lichaamsmassa toenemen? Vergelijk de eerdere ervaringen van je trainer met je huidige behoeften. Als je een specifiek gezondheidsprobleem hebt – zoals artritis, een rugblessure of als je overgewicht of obesitas hebt – vraag dan hoe hij of zij deze problemen zal aanpakken tijdens de work-outs. Vraag of ze je referenties kunnen geven en neem contact op met hun vroegere klanten. Ervaren trainers beschikken over meerdere technieken en kunnen een training afstemmen op de specifieke behoeften en het fitnessniveau van een klant. Ze moeten ook helpen blessures te voorkomen. Denk ook aan praktische logistieke vragen: Komt de beschikbaarheid van de trainer overeen met die van jou? Wat is hun annuleringsbeleid?

Vraag naar hun certificeringen. Dat zijn niet alleen stukjes papier. De huidige certificeringen zijn het bewijs van training, kwalificaties en toewijding om op de hoogte te blijven van de nieuwste wetenschap en trends op het gebied van fitness.

Heeft de trainer jou vragen gesteld? Trainers moeten hun eigen vragen stellen over het fitnessniveau van potentiële klanten en of ze veilig kunnen trainen. Ze moeten vragen stellen over medische aandoeningen, medicijnen, eerdere verwondingen en operaties die verband kunnen houden met fysieke activiteit. Toptrainers bieden vaak een beoordeling die zowel dient om aan te tonen dat zij de risico’s van lichaamsbeweging voor hun cliënten begrijpen als hun vermogen om op gepaste wijze de gezondheid en fitheid van cliënten te bepalen.

Maximaliseer je trainingstijd. Je trainer moet je helpen met een goede warming-up en afkoeling, en met oefeningen om flexibiliteit op te bouwen. Deze stappen zijn essentieel om blessures te voorkomen en je moet je trainer niet pushen om al je tijd samen door te brengen en zo hard mogelijk te werken.

Krijg je huiswerk? Afhankelijk van de fitnessdoelen van een persoon, heb je meer tijd nodig dan de tijd die een gemiddelde persoon met een trainer kan doorbrengen. Vandaar dat ‘huiswerk’ zo belangrijk wordt. De beste trainers suggereren work-outs die je alleen kunt doen en die duurzamer zijn na je sessies. Je persoonlijke training zou lang genoeg moeten duren om je gewoonten te veranderen, maar weinig mensen gebruiken trainers op de lange termijn. Houd hier rekening mee bij het ontwikkelen van routines met hen. Op de loopband staan met een personal trainer kan nog te doen zijn, maar misschien minder leuk alleen. Zorg ervoor dat je trainer je oefeningen geeft die tot gezonde gewoonten leiden.

Trainers moeten vaardig zijn in verschillende bewegingsdisciplines. Verveling is de vijand van fitness. Trainers die veel manieren kennen om dezelfde spieren te trainen, kunnen die traagheid uitbannen. Ze kunnen ook de intensiteit van een training verhogen – een cruciaal aspect van hun rol bij het continu verbeteren van cliënten. Zoek iemand die het regime kan variëren door leuke en verschillende activiteiten te doen, zoals krachttraining, Pilates, yoga en vechtsporten.

Combineer cardio- en weerstandstraining. Geen enkele training is pas echt voltooid als je je hartslag hebt verhoogd en je spieren hebt uitgedaagd. De beste trainers combineren cardio- en weerstandstraining om je training te maximaliseren. Hoewel circuittraining een pad biedt naar een complete workout, wil je misschien wat cardio voor jezelf of na een sessie aanpakken. Deze benadering bouwt vetvrije massa op – de sleutel tot de stofwisseling van het lichaam – en is belangrijk om te beschermen bij het verliezen van gewicht.

Pas op voor de verkoper. Het komt vaak voor dat klanten hun dieet moeten aanpassen om hun fitnessdoelen te bereiken. Wanneer weerstandstraining wordt toegevoegd aan een routine, moeten cliënten vaak hun eiwitinname verhogen, die ze misschien ook moeten verhogen als ze afvallen om te beschermen tegen verlies van spiermassa. Terwijl trainers advies kunnen geven over voedingsgerelateerde onderwerpen, wees op je hoede voor degenen die te graag het trainingsregime willen negeren, terwijl specifieke supplementen, eiwitdranken of vetverbranders worden aanbevolen. Er zijn geen ‘wondermiddelen’ of pillen op de markt – fitness vereist ouderwets, hard werken.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten